Trükkök a fogyáshoz: 5 apróság, ami elvezethet a sikerig

Ezek a trükkök a fogyáshoz az adag méretére játszanak rá

Ahogy a látszólag apróságnak tűnő szokások a fogyásod útjába állhatnak, ugyanúgy ki is alakíthatsz olyan szokásokat, amelyek segítenek, hogy elérd a célodat. A múlt héten már írtam néhány olyan apróságról a Zöldsaláta blogon, amelyikről elsőre nem is hinnéd, hogy számítanak. Most pár olyan szokást és trükköt mutatok, amelyek nem kerülnek nagy erőfeszítésbe, a sok kicsi sokra megy alapon hosszú távon mégis számítanak. Íme az apró trükkök a fogyáshoz!

1. Akkor főzz, amikor még nem vagy éhes!

A főzéssel ne várd meg, amíg kopogni kezd a szemed az éhségtől: készülj jó előre, akkor, amikor még egyáltalán nem is vagy éhes. A helyzet ugyanaz, mint amikor jóllakottan indulsz vásárolni: egyrészt ilyenkor nem azon fog járni az eszed, hogy minél gyorsabban valamilyen (bármilyen) ételt szerezz, hanem képes leszel figyelembe venni a tápanyagokat és a kalóriákat is. Másfelől pedig, ha nem vagy éhes, kóstolgatni is kevesebbet kóstolgatsz. Igen, a hatásos trükkök a fogyáshoz épp az ilyen apró különbségekből indulnak ki.

Trükkök a fogyáshoz: apró változtatások nagy eredménnyel
Főzz előre, ne akkor kapkodj, amikor már éhes vagy!

2. Nézd az órát!

Azt biztosan hallottad már, hogy a gyomornak legalább 20 percre van szüksége ahhoz, hogy rájöjjön: megtelt. Épp ezért, ha gyorsan belapátolod az ebédet, máris többet ettél a kelleténél, ráadásul később arra is rádöbbenhetsz, hogy túletted magad, és fáj a gyomrod. Ha viszont fél óránál többet üldögélsz az asztalnál, lassú mediterrán tempóban, akkor mit sem érnek a jobbnál jobb trükkök a fogyáshoz, mert jó esélyed van rá, hogy a kellemes beszélgetés közben csipegetni kezdesz, vagy egyszerűen rendelsz még egy desszertet. Nagyon akkurátus felmérések szerint 29 perc az ideális étkezési idő. Hogy ez igaz-e, az szerintem egyéni elbírálás kérdése, de az tény, hogy sem a túl gyors, sem a túl lassú érkezés nem az igazi.

3. Trükkök a fogyáshoz: alakítsd fogyókúrássá az étkészletedet!

A kisebb tányéron egy kisebb adag is látványosabb, míg a nagy tányért hajlamosabbak vagyunk jó alaposan megpakolni. Épp ezért nagy leveses tányér helyett vegyél leveses csészéket, a lapostányérokat pedig cseréld kisebb átmérőjűekre. A hosszú, vékony poharakban a kevés ital is többnek tűnik, vagyis ha nem vizet iszol, akkor ilyenbe töltsd. A vízből viszont nyugodtan ihatsz akármennyit, vagyis ott bevetheted akár a nagy bögréket is.

Ezek a trükkök a fogyáshoz az adag méretére játszanak rá
Szépen tálalva, kis tányérban az apró adag is többnek tűnik

4. Cseréld le a fritőzt!

Ha eddig állandó darab volt a konyhapultodon a fritőz, itt az ideje, hogy áttelepítsd a kamrába. Inkább tedd ki a grillsütőt: ha könnyebben hozzáférsz, míg a fritőzzel vacakolni kellene, akkor inkább így fogod megsütni a kaját, mint forró olajban. Ezek az apró trükkök a fogyáshoz pedig hosszú távon rengeteg kalóriát takarítanak meg.

5. Takarítsd le a pultot!

A kupis konyhapult azt üzeni az agyadnak, hogy nyugodtan a lovak közé csaphatod a gyeplőt minden más téren is. Így aztán jobban jársz, ha rendet raksz rajta, és amennyire lehet, fenntartod a letisztultságot. Ami viszont mindenképp legyen elöl: a gyümölcsöstál, a vizeskancsó, és az adagok kimérésére használt mérleg és mérőpoharak. Ha ugyanis a mérleget és a mérőpoharat mindig a kamrából vagy a konyhaszekrényből kell előbányásznod, kábé a harmadik alkalommal fogod hagyni az egészet a fenébe. Pedig az adagok méretén alapuló trükkök a fogyáshoz nagyon is hatásosak!

Csók & csoki: Judit

Fotók: Pixabay.com

Posted on: 2018-10-12, by :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.