5 hizlaló szokás, ami durvábban akadályoz, mint hitted

Hizlaló szokás ha túl keveset iszol

A legutóbbi bejegyzésben arról írtam, milyen észre nem vett dolgok állhatnak annak hátterében, hogy nem mozdul meg a mérleg nyelve. Erről aztán az is eszembe jutott, hogy nem csak a háttérben levő jelenségeket, hanem az apró szokásaidat is érdemes szemügyre venni. Mert lehet, hogy egy-egy ilyen szokás, amire nyugodt szívvel legyintesz, hogy „ugyan már, ez nem számít” áll az egész mizéria hátterében. És ha így van, akkor az bizony mázli, mert ha rájössz, hol is kell keresni a kulcsot, akkor azt is tudod, mire kell odafigyelni a jövőben.

Nagyon hizlaló szokás túl keveset aludni
Ha kidőlsz a fáradtságtól, akkor aligha fog az edzésen járni az eszed (Fotó: Pixabay)

1. számú hizlaló szokás: nem alszol eleget

Van rá egy fogadásom, hogy 10 emberből minimum 8 alváshiánnyal küzd (igen, engem is beleértve). Mert sok a munka. Mert csak ilyenkor van lehetőséged egy kis énidőre. Mert még tanulni is kell, hogy tovább tudj lépni. Mert megvárt a házimunka (a fenébe, hogy van egy ilyen tulajdonsága, hogy mindig megvár). Csak hát az a helyzet, hogy fáradtan nehéz fogyni. Egyrészt, ha a padló alatt kúszol a fáradtságtól, akkor sokkal nehezebb másnap rászánni magad, hogy mozogj mondjuk fél órát. Másrészt, ha fáradt vagy, akkor gyors energiát akarsz kicsikarni kábé bármiből, amiből egyenesen következik, hogy már nyúlsz is a csokiért. Harmadrészt a kevés alvás még a hormonrendszert is képes megborítani, a testsúlynak meg az sem használ. Szóval nincs más megoldás, muszáj pihenni. Nekem egyébként épp Csilla adott ezzel kapcsolatban egy jó tanácsot, amit persze nem 100 százalékban, de azért az esetek többségében igyekszem megfogadni: először a saját pihenésedet tervezd be!

2. számú hizlaló szokás: fogyókúrás kaját eszel

A fogyis kaja az egy jó nagy csapda, mert általában egy-egy alapanyagtól szokták megszabadítani az adott élelmiszert, míg más hizlaló cuccból akár sokat is tartalmazhat. Lehet, hogy zsírszegény, de attól még cukor bőven lehet benne (sőt, van is, hiszen az ízhatást valamivel hozni kell). Lehet, hogy nincs benne cukor, de attól még tele lehet fehér liszttel és zsírral. És így tovább. Szóval csak óvatosan a light kajával, mert nem biztos, hogy azt kapod tőle, amit szeretnél. Főleg, ha ész nélkül nekiugrasz, mert hát ez úgyis fogyókúrás…

Egész étklezéseket kihagyni hizlaló szokás
Ha öt perc alatt be tudnál falni egy családi pizzát, akkor valószínűleg túl keveset ettél az utóbbi pár órában (Fotó: Pixabay)

3. számú hizlaló szokás: teljes étkezéseket hagysz ki

Elhiszem, hogy spórolni akarsz a kalóriákkal, és úgy gondolod, minél kevesebbet eszel, annál jobb, de ha annyira kiéhezteted magad, hogy leesik a vércukorszinted, akkor nem fogsz sokat gondolkodni, mit is kéne enni, hanem felfalod az első kaját, ami a kezed ügyébe kerül. Ismered azt az érzést, amikor farkaséhesen érsz haza, feltéped a hűtőajtót, és begyűröd, amit találsz? Na pont ennek elkerülése végett érdemes inkább szinten tartani azt a vércukrot, és rendszeresen, pár óránként enni – meggondoltan, keveset, egészségeset. Különösen reggelit!

4. számú hizlaló szokás: nem iszol elég vizet

A szomjúságot gyakran azonosítjuk éhségként, szóval jó esély van rá, hogy amikor nassolnál egy keveset, akkor egy pohár víz is segítene helyette. A hideg víz állítólag az anyagcserét is gyorsítja, bár ezzel kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Az azonban tény, hogy a szervezet akkor működik rendesen, ha elég folyadékot kap.

Hizlaló szokás ha túl keveset iszol
A szomjúságot is hajlamosak vagyunk éhségérzetként azonosítani (Fotó: Pixabay)

5. számú hizlaló szokás: nem akarsz pazarolni

Először is mindent szépen eltakarítasz, ami a tányérodon van, legyél akár étteremben, akár otthon, akár vendégségben – ahol még repetát is pakolnak, mert ugye, a vendégszeretet. Ha marad még egy falat husi a gyerek tányérján, akkor azt is gyorsan eltünteted, mert ételt nem dobunk ki. Pedig ha eredményt akarsz elérni, akkor az adagokat is érdemes újratervezni, és azt is jó, ha tudod, hogy a falatkák is számítanak. Ha nem tudsz ellenállni neki, hogy telepakold a tányért, akkor válassz kisebb tányérokat, vagy mérd le, amit kiszedtél magadnak. Elég sokkoló azzal szembesülni, hogy épp fél kiló krumplipürét készülsz eltüntetni (pláne, ha még a kalóriaértékét is megnézed).

Csók & csoki (de csak kevés 🙂 ): Judit

Posted on: 2018-03-23, by :

1 thought on “5 hizlaló szokás, ami durvábban akadályoz, mint hitted

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.