Te milyen vásárlói típus vagy? – A kedvezményvadász és a halogató

A kedvezményvadász vásárlói típus számára a % jel olyan, mint bikának a vörös posztó.

Te milyen vásárlói típus vagy? Most megtudhatod, mert a vásárlói típusokat bemutató cikksorozatom utolsó részéhez értünk. 

 

Vásárlói típus – az meg mi?

 

A vásárlói típus az a személyiségtipológia, ami nagyon sokat elárul arról, hogy milyen ozgatórugóink vannak a bevásárlás kapcsán. De sokat megtudhatsz pénzkezelési és pénzköltési szokásaidról is.

 

Az életvitelszerű vásárlói típusról itt olvashatsz újra, az érzelmi és márkatudatos vásárlókról pedig itt.

 

Te milyen vásárlói típus vagy?  – Kedvezményvadász

 

Te vagy az, aki mindent észrevesz, ha százalékjel szerepel a végén, vagy mínuszjel az elején. Már a megjelenés pillanatában kiszagolod az akciókat, árengedményeket, kedvezményeket. A kedvezménykuponokat, bónokat úgy gyűjtöd, mint elvakult gyűjtők a bélyeget.

 

A kedvezményvadász vásárlói típus számára a % jel olyan, mint bikának a vörös posztó.
A kedvezményvadász vásárlói típus számára a % jel olyan, mint bikának a vörös posztó. – Kép: pixabay.com

 

Van azonban egy nagy probléma: az akciókkal, kedvezményekkel tényleg sokat lehet spórolni, és Te spórolósnak is hiszed Magad. Viszont a százalékjelek sokszor annyira kitöltik a látómeződet, hogy mást nem is veszel észre. Nem biztos, hogy mindig végiggondolod a vásárlás teljes folyamatát. A kedvezmények elsőre jól hangozhatnak, de könnyen előfordulhat, hogy amit ezzel megkeresel, azt el is veszíted azon, hogy

 

  • indokolatlanul messzire mész egy-egy olcsóbbnak tartott darabért, és így a közlekedés költségei megeszik a “nyereséged”
  • nem számolsz a felkutatással töltött időd árával sem
  • ahogyan esetenként arra sem gondolsz, hogy egyáltalán tényleg szükséged van-e arra a cuccra, ami akciós, vagy akármilyen akciós is, de ott fog porosodni, tönkre menni álltában – és akciós áron dobod ki a végén… (Hát ez nem igazán hangzik takarékos megoldásnak.)

 

Te vagy a diszkontok császára, a boltosok, ha tehetnék, vörös szőnyeget gurítanának ki Eléd, mikor meglátnak: pontosan tudják, hogy bármilyen egyet fizet, kettőt kap akcióra úgy vetődsz rá, mint Mel Gibson a Rettenthetetlenben az ellenségre.

 

A fentiek miatt gyakori jelenség a háztartásodban a sok szemét a Rád romló kaja, kozmetikum miatt, illetve az évenkénti lomtalanításnál is mindig rengeteg holmitól szabadulsz meg – lehet, hogy úgy, hogy még az árcédula is a cuccokon van…

 

Talán meglepő, de a kedvezményvadászok között viszonylag sok a pasi is: őket ilyenkor a vadászat izgalma fűti.

Te milyen vásárlói típus vagy?  – A halogató

 

Igazi last minute vásárló vagy!  Amíg csak lehet, halogatod a dolgot, hiszen a vásárlás nem tartozik a kedvenc időtöltéseid közé. Hogyan is tartozhatna, amikor az egészet nyűgnek érzed, és alig tudod Magad rábeszélni, hogy végre vegyél valamit a hűtődbe, ahol egy megsavanyodott tejen és egy penészedő almán kívül nemigen találni mást?

 

Ha Te vagy a halogató vásárlói típus mintaképe, akkor komoly veszélyben lehet a pénztárcád!
Ha Te vagy a halogató vásárlói típus mintaképe, akkor komoly veszélyben lehet a pénztárcád! – fotó: unsplash.com

 

A vásárlás Számodra nem érdekes, izgalmas valami, pláne nem vadászat, hanem egy komplett tortúra: el vagy veszve a sok áru között, nem ismered ki Magad márkák között, fogalmad sincs róla, melyik lehet jobb a másiknál, de sajnos az árakkal sem vagy tisztában. Ez az oka annak, hogy bár nem jársz sokszor vásárolni, mégis könnyen előfordulhat, hogy komoly összegeket hagysz a pénztárnál: az árat ugyanis nem nézed, elég, ha az első kezed ügyébe eső cuccot bevághatod a bevásárló kocsidba, és már ott sem vagy.

 

Ha lehet, akkor próbálod megúszni a dolgot, és kajálni gyorsétterembe vagy étterembe, esetleg büfébe jársz – ami megint nem a legspórolósabb dolog. Nem egyszeri eset Nálad, hogy még ruhát, cipőt is a párod, anyukád, valaki más vesz Neked.

 

És van abból is konfliktus otthon, hogy ha a párodnak már végképp nincs ideje bevásárolni, Te még akkor is húzódozol, és valahogy nem nagyon akarsz neki a vásárlásban segíteni.

Te milyen vásárlói típus vagy? – Megtaláltad a típusod? 

 

Legalább nagy vonalakban… Gyanítom, igen. Bár mint az első alkalommal is hangsúlyoztam, mindezek a típusok nagyon sarkosan vannak meghatározva, ezért vegytisztán nem is fordulnak elő senkiben. Az viszont már látszani fog, hogy mi az elsődleges ítpusod, és mi a másodlagos – és innen már indulhat is a coaching-munka, hogy tudd, miért éppen ez a mix “lakik” Benned, és hogyan tudsz változtatni rajta – már persze, ha akarsz.

 

Csók & csoki! 

🙂 Csilla 🙂

 

Fotó: pixabay.com/geralt és Photo by Caleb George on Unsplash

MentésMentésMentésMentés

Posted on: 2018-02-01, by :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.