Így legyél ősszel is fitt és egészséges

Fitt és egészséges őszi program

Szeptemberben még mindenki rápörög egyet az újrakezdés nevében az egészséges életmódra, de aztán jön a hideg, jön a lelassulás időszaka. No meg persze jönnek a finom kajákkal együtt járó ünnepek, a forró csokik, és oda az egészséges életmód… Pedig ilyenkor is simán maradhatsz fitt és egészséges, ha kicsit odafigyelsz!

Kezdd az ételekkel

Ősszel legalább annyira el vagyunk kényeztetve minden finom és egészséges földi jóval, mint tavasszal, vagy nyáron. Soroljam? Szőlő, szilva, dió, alma, körte, sütőtök… Na jó, nem is folytatom, elég kimenni a piacra, és válogatni. Ezek a színes, ízes csodák egyúttal a megfelelő vitaminokkal is ellátnak. Minél színesebben étkezel (és ezt most nyugodtan értsd szó szerint), annál jobb. A kreativitásodnak is teret adhatsz a konyhában, jöhetnek a változatos, forró levesek, raguk – na és persze egy kis édesség is, csak ne vidd túlzásba!

A fitt és egészséges étrend alapja a sok gyümölcs
Menj ki a piacra, és válogass a sok finomságból!

Vedd kezelésbe az immunrendszered

A náthás, influenzás időszak valószínűleg idén is elérkezik, már csak azért is, mert a kedves kis kórokozók nagyon szeretik a téli hideget. Az immunrendszert sajnos nem lehet valamilyen csodacseppel formába lendíteni, erre is az egészséges életmód a legjobb megoldás. Vagyis a vitamindús táplálkozás, a rendszeres mozgás, a stresszoldás. Persze a probiotikum (joghurt, savanyú káposzta), a D-vitamin, egy kis fokhagyma és echinacea-tea, vagy épp a rendszeres szaunázás nem árt, de ha az életmódod alapjaiban nem egészséges, akkor ezek nem fognak csodát tenni.

Menj a szabadba, így leszel fitt és egészséges

Ha már a D-vitaminról beszélünk: sajnos a nyár végével egyre nehezebb hozzájutni, épp ezért jó, ha minél többet vagy a szabadban. A séta, a kirándulás, a játszóterezés mind jó megoldás, különösen akkor, ha egy napsütésesebb napot sikerül kifogni. Persze a szabadban futni, edzeni sem tilos. És még egy jó hír: aki hozzászokik a hideghez, kevésbé hajlamos elkapni a náthás betegségeket, mint az, aki mindig a fűtött szobában ül.

Fitt és egészséges őszi program
Irány a természet!

Ez a kuckózás ideje is

Az ősz és tél a befelé fordulás időszaka. A nyári fesztiválok, zajos bulik után most a csendesebb, beszélgetősebb összejöveteleknek, időtöltéseknek érkezik el az ideje. Lehet nagyokat beszélgetni egy tea vagy forralt bor mellett, társasozni, vagy filmet nézni. De egyedül lenni is jó ilyenkor. Egy könyvvel, egy filmmel, vagy csak úgy önmagaddal. Azt is észreveheted magadon, hogy ilyenkor az erős edzések helyett jobban esnek a body & mind sportok, például a jóga, a body art, vagy egyszerűen csak egy laza séta a természetben. És persze az sem szégyen, ha többet pihensz ilyenkor – a szervezetednek valószínűleg erre van szüksége. A dánok jól kitalálták ezt a bekuckózós hygge-dolgot: talán nem véletlenül végeznek mindig elöl a boldogsági rangsorokban.

A lélek is lehet fitt és egészséges
Az őszi esték egyszerű örömei

Egyszerűsíts

Ahogy a tavasz a nagytakarítás ideje, úgy lehet az ősz az egyszerűsítésé. Ilyenkor is érdemes átválogatni a cuccaidat, átnézni, mire van szükséged, és mire nincs. Amikor elrakod a nyári, és előszeded a téli holmit, máris elajándékozhatod (vagy ha olyan állapotban van, akkor kidobhatod) azt, amit semmi értelme nem lenne fél évig őrizgetni. De a digitális életedet, sőt, a feladataidat is átválogathatod: merj nemet mondani azokra a terhekre, és azokra az álságos ismerősökre, akik nem gyakorolnak rád fitt és egészséges hatást, ehelyett csak az energiádat szívják le.

Csók & csoki: Judit

Posted on: 2017-10-13, by : Csiki Judit

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.