Itt a tavasz, frissülj fel! – avagy a tavaszi fáradtság kicselezése

Nálam általában a február az az időszak, amikor már nagyon-nagyon elegem van a szürkeségből, a hidegből, és úgy általában a télből, nagyon szívesen látnék már egy kis tavaszt. Bevallom, általában nem ilyenkor szoktam a legjobb formámat futni. Szerencsére egy csomó mindent tehetünk azért, hogy ne teperjenek le a téli lehangoltság utolsó és a tavaszi fáradtság első hullámai. Velem tartasz a felfrissülésben?

 

 

 

séta a napsütésben
Egy sima séta, kirándulás is jót tesz (Fotó: Pixabay)

Ki a szabadba!

Ha hideg van, esik, és minden szürke, valószínűleg nem kívánkozol ki a szabadba, de azokat az órákat érdemes kihasználni, amikor végre kisüt a nap. A lehangoltság és a fáradtság jó része ilyenkor a fényhiánynak köszönhető. Épp ezért legalább olyankor töltsd fel a napelemeidet, amikor egy kicsit jobb az idő. Ha a hőmérséklet is felszalad, vagy nagyon elszánt vagy, akár futhatsz is kint egy nagyot, de az is jó megoldás, ha csak sétálsz egyet a nappali fényben. A D-vitamint egyébként a nagyon szürke és esős időben akár táplálékkiegészítő formájában is a szervezetedbe juttathatod.

Maradj aktív!

Ha most úgy érzed, hogy semmi kedved egy megerőltető aerobikhoz, hidd el, megértem. Viszont az energiahiánynak sem érdemes engedned, mert a tévé előtt ülve csak még punnyadtabb leszel. Keress olyan edzést, amit nem érzel túlságosan megerőltetőnek. Nekem ilyenkor a jóga szokott nagyon sokat segíteni, de ha neked szimpatikusabb a pilates, vagy más, nyugis mozgásforma, azzal sincs semmi gond

színes saláta
Minél színesebb a kajád, annál jobb! (Fotó: Pixabay)

Étkezz egészségesen!

A tél végi – tavasz eleji punnyadtság másik fele a vitaminhiány miatt alakul ki: ilyenkorra már nagyon le tudnak merülni a szervezet raktárai. Ebből viszont az következik, hogy igyekezz minél több vitamint és ásványi anyagot magadhoz venni. Irány a zöldséges, itt az ideje, hogy salátát ebédelj vagy vacsorázz, vagy forró levest, esetleg sovány, sült húst tálalj sok párolt zöldséggel. Az utóbbi időben a zöld turmix az egyik kedvenc “elemtöltő” italom: a színe elég bizarr, elismerem (a párom meg is gyanúsított, hogy nem akarok-e véletlenül valakit békává változtatni), de nagyon sok hasznos cucc van benne, ráadásul egy löketre elfogyasztasz vele két-három adag zöldséget és gyümölcsöt. Az én alapváltozatomban általában egy-két marék spenót, egy alma, egy banán és fél citrom leve, valamint jó sok víz van, de nyugodtan lehet kísérletezni az alapanyagokkal és új kombinációkat kitalálni. A csoki, a süti és az üdítő viszont nem jó barátod ilyenkor. Az viszont egyáltalán nem baj, ha ilyenkor egy multivitamin-tablettával is adsz egy kis pluszt a szervezetednek, csak cövekelj le egynél, ne szedj mindent összevissza.

Melegedj fel – testileg és lelkileg

Ha azt veszed észre, hogy hideg a kezed-lábad, és nagyon kívánod a forró zuhanyt, és a pihepuha takarót, nyugodtan engedj a meleg iránti késztetésednek. Ám azt is érdemes tudni, hogy kutatások igazolják: aki sokat fázik kívül, az belül is melegségre vágyik, vagyis sokszor egyszerűen a magány érzését kompenzáljuk a meleg zoknival és a forró fürdővel. Vagyis ne csak a takaróért nyúlj, hanem öleld meg azokat, akik fontosak számodra, és hívd meg a barátaidat egy forralt borozásra, vagy egy tavaszi kirándulásra.

Színes sálak
Elő a színekkel – a szekrényből is! (Fotó: Pixabay)

Gondolkodj színekben!

Nem is hinnéd, mennyire fel tud pezsdíteni egy színes ruha – nem véletlen, hogy az üzletek hirtelen tele lettek élénk, virág- és állatkamintás darabokkal. Lepd meg magad egy élénk színű pólóval, vagy túrd ki a szekrényből azt az élénksárga, piros, kék, zöld felsőt, amit olyan régen nem viseltél. Persze nem kell bohócnak öltözni, de egy-egy élénk színű darabbal komolyan hathatsz magadra. A piros például erőt sugároz, és kifejezetten jót tesz lehangoltság, fáradtság esetén. A sárga energizál, felvidít, igazi napos, vidám árnyalat. A zöld és a kék megnyugtat, higgadtabbá tesz. Nemcsak az öltözékedet, hanem a lakásodat is feldobhatod egy-két élénk színű kiegészítővel, például a kanapéra dobott párnával, takaróval, vagy akár egy színes vázával, amelyikbe feltétlenül kerüljön egy friss, tavaszi virágcsokor.

A vitamindús táplálkozásra is több esélyed van, ha minél több színt válogatsz a tányérodra – és az sem elhanyagolható szempont, hogy egy színpompás salátának látványa is csábítóbb ilyenkor mint a hús-krumpli barna-sárgája.

Takaríts, selejtezz!

Nem véletlenül találták ki a tavaszi nagytakarítást: selejtezz, szórd ki, amire nincs szükséged. Hidd el, komoly fizikai és lelki felszabadulás eltüntetni a felesleges tárgyakat.

hangtál-terápia
Ilyenkor jön el az ideje a wellness-kezeléseknek (Fotó. Pixabay)

Mert megérdemled…

Ezekben a fáradt, punnyadt időszakokban tegyél meg minden olyan apróságot magadért, amitől legalább egy kicsivel jobb kedved és több energiád lesz. Nézz vígjátékot, hallgasd a kedvenc zenédet, menj el masszázsra, kozmetikushoz, párologtass egy kis frissítő citrom-, vagy nyugtató levendulaolajat, lepd meg magad egy új tusfürdővel (azért a vásárlásterápiába ne merülj bele nagyon, hónap végén leégni nem túl építő dolog), tegyél fel egy arcpakolást, olvass el egy jó könyvet, színezz, kreatívkodj, vagy tegyél bármit, amitől egy picit fellendül az energiaszinted. Legyen a jelszavad a régi reklámszlogen: mert megérdemled….

Csók & csoki: Judit

Posted on: 2017-02-23, by : Csiki Judit

One thought on “Itt a tavasz, frissülj fel! – avagy a tavaszi fáradtság kicselezése

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.